Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Drugi prom elektryczny dla Norled zwodowany

infoship
24.02.2020 11:30
0 Komentarzy

20 lutego 2020 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding SAzwodowany został drugi z serii promów pasażersko-samochodowych z hybrydowymnapędem elektrycznym zasilanym akumulatorami. Promy trafią do jednego znajwiększych przewoźników promowych w Norwegii – Norled.

Prom jest budowany w ramach kontraktu podpisanego w 2018roku. Remontowa Shipbuilding budujecztery w pełni wyposażone statki tego typu (numer budowy B619/1-4).

Nowoczesne rozwiązania

Są to nowoczesne promy dwustronne zasilane bateryjnie,zaprojektowane tak, aby zminimalizować zużycie energii, na co składają siętakie rozwiązania jak:

  • oświetlenie typuLED,
  • systemy zasilaniaurządzeń opartych na przetwornicach częstotliwości,

  • energooszczędnesystemy wentylacyjne i klimatyzacyjne,

  • farba w podwodnejczęści kadłuba minimalizująca tarcie,

  • lekka konstrukcjastatku i specjalnie opracowany kształt kadłuba, który zmniejsza opór w wodzie.

Dwa pędniki

Każdy z promów będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalneoraz dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy cała moc będziepobierana z akumulatorów, które będą ładowane podczas postoju statku w czasiezaledwie 11 minut.

Pędniki typu „ciągnącego” (pul ling type) mają wbudowanesilniki elektryczne, napędzane magnesami stałymi, zapewniającymi wysokąwydajność nawet przy bardzo małym obciążeniu. Zespoły prądotwórcze, którychsilniki spalinowe będą pracowały wyłącznie na biodieslu, mają byćwykorzystywane jako źródło zasilania w przypadku awarii systemuakumulatorowego.

Grupa produkcyjna

Projekt został zrealizowany przez biuro projektowe LMGMarin, a dokumentacja robocza przez Marine Design & Consulting (RMDC) zgrupy Remontowa Holding. Inne spółki z tej grupy są również zaangażowane wbudowę promów (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems,Remontowa Coating & Equipment oraz Remontowa Lighting Technologies).

Po zwodowaniu promu B619/2 kontynuowane są pracewyposażeniowe w zakresie systemów pokładowych i innych urządzeń wspomagającychsystem napędowy, a także pomieszczeń pasażerskich i załogowych.

Komentarze