TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gdańska kładka na Ołowiankę zamontowana [FILM]
InfoShip.pl - Opublikowano: 09.05.2017 11:33:48
Gdańska kładka na Ołowiankę zamontowana!Autor: Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

W poniedziałek, 8 maja, przeprowadzono prace montażowe zwodzonego przęsła kładki pieszej nad Motławą. To był najbardziej spektakularny etap tej inwestycji.

W poniedziałek, 8 maja 2017 r., przeprowadzono prace montażowe zwodzonego przęsła kładki pieszej nad Motławą. To był najbardziej spektakularny etap tej inwestycji. Prace można było śledzić na żywo dzięki kamerze, którą już rok temu umieściliśmy w sąsiedztwie placu budowy.

Montaż przęsła do stałej części kładki rozpoczął się ok. godz. 11.00. Trwał niecałą godzinę.

Stalowa konstrukcja składana była w całość w ostatnich tygodniach na wyspie Ołowianka - powstała z elementów, które do Gdańska przyjechały z hal produkcyjnych w Zawierciu, należących do wykonawcy inwestycji - przedsiębiorstwa "Intercor". Teraz czas na prace instalacyjne, a następnie próby technicze.

26 maja zaplanowano otwarcie technologiczne, a więc podniesienie kładki. Przez kolejne ponad dwa tygodnie załatwiane będą wszelkie formalności, by 17 czerwca oddać kładkę do użytkowania.

Nowy zwodzony most w Gdańsku będzie miał 70,5 m długości oraz od 6,76 do 10,56 m szerokości. Łączy on dwa brzegi Motławy - w okolicy ul. Grodzkiej, w rejonie dawnego zamku krzyżackiego i gmachu filharmonii. Dzięki temu mieszkańcy i turyści szybciej i wygodniej będą mogli dostać się z Głównego Miasta na wyspę Ołowiankę, a także do obiektów gastronomiczno-usługowych funkcjonujących na terenie Szafarni, Narodowego Muzeum Morskiego czy Muzeum II Wojny Światowej.

Zwodzony most

Kładka jest zwodzona. Zgodnie z założeniami, w okresie letnim będzie podnoszona według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany tylko na żądanie zbliżającej się łodzi bądź statku. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut. Obiekt będzie obsługiwany przez całą dobę przez dwóch pracowników. Inwestycja kosztowała ok. 10 mln zł (w tym dotacja celowa marszałka województwa pomorskiego - 2,2 mln zł, pozostałe środki z budżetu Miasta Gdańska)


Parametry żeglugowe kładki:

  • światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m

  • światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m

  • światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m

  • światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Port Gdańsk
Motława
kładka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.