TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Hybrydowy prom-gigant z Polski dla Norwegii
InfoShip.pl - Opublikowano: 19.07.2017 14:18:24 2 komentarze
Hybrydowy prom-gigant z Polski dla Norwegii

Gdyńska stocznia Crist buduje prom dla dużego norweskiego armatora Color Line. Statek o długości 160 m i szerokości ponad 27 m, zabierze 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.

Ma wejść do eksploatacji latem 2019 r. i będzie pływał na trasie Sandefjord–Strömstad (Norwegia–Szwecja). Pokonanie 70-kilometrowej trasy zajmie mu tylko 20 minut.

-"Właśnie rozpoczęliśmy tzw. proces cięcia stali, czyli budowę konstrukcji promu. To aktualnie największy prom hybrydowy świata - powiedział Radiu Gdańsk Tomasz Wrzask ze stoczni Crist. - Jednostka w naszej stoczni wybudowana zostanie w około 75 procentach. Wówczas trafi do norweskiej stoczni Ulstein, gdzie zrealizowane zostaną prace wykończeniowe - dodaje Tomasz Wrzask.

Color Hybrid to kolejna jednostka z napędem hybrydowym, która powstanie w gdańskiej stoczni. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażony prom, będzie odbywał się każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

To niejedyny projekt, jaki realizuje gdyńska stocznia. W najbliższych dniach rusza budowa jednostki dla Vegagerin, islandzkiego Urzędu Transportu Drogowego. Pod koniec maja stocznia zakończyła z kolei prace nad hybrydowym promem Elektra, który będzie pływał w Finlandii.


Sprawdź też:
prom
stocznia
Crist
  • vonLobnitz – 25.07.2017

    Hybrydowy czy rakietowy?
    "Pokonanie 70-kilometrowej trasy zajmie mu tylko 20 minut."
    To coś ca 210 km/h

  • Fix – 02.08.2017

    W technologii waterhyperloop

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.