TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Hybrydowy prom-gigant z Polski dla Norwegii
InfoShip.pl - Opublikowano: 19.07.2017 14:18:24 2 komentarze
Hybrydowy prom-gigant z Polski dla Norwegii

Gdyńska stocznia Crist buduje prom dla dużego norweskiego armatora Color Line

Gdyńska stocznia Crist buduje prom dla dużego norweskiego armatora Color Line. Statek o długości 160 m i szerokości ponad 27 m, zabierze 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.

Ma wejść do eksploatacji latem 2019 r. i będzie pływał na trasie Sandefjord–Strömstad (Norwegia–Szwecja). Pokonanie 70-kilometrowej trasy zajmie mu tylko 20 minut.

-"Właśnie rozpoczęliśmy tzw. proces cięcia stali, czyli budowę konstrukcji promu. To aktualnie największy prom hybrydowy świata - powiedział Radiu Gdańsk Tomasz Wrzask ze stoczni Crist. - Jednostka w naszej stoczni wybudowana zostanie w około 75 procentach. Wówczas trafi do norweskiej stoczni Ulstein, gdzie zrealizowane zostaną prace wykończeniowe - dodaje Tomasz Wrzask.

Color Hybrid to kolejna jednostka z napędem hybrydowym, która powstanie w gdańskiej stoczni. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażony prom, będzie odbywał się każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

To niejedyny projekt, jaki realizuje gdyńska stocznia. W najbliższych dniach rusza budowa jednostki dla Vegagerin, islandzkiego Urzędu Transportu Drogowego. Pod koniec maja stocznia zakończyła z kolei prace nad hybrydowym promem Elektra, który będzie pływał w Finlandii.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
stocznia
Crist
  • vonLobnitz – 25.07.2017

    Hybrydowy czy rakietowy?"Pokonanie 70-kilometrowej trasy zajmie mu tylko 20 minut."To coś ca 210 km/h

  • Fix – 02.08.2017

    W technologii waterhyperloop

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.