TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kto obsłuży prom na Jeziorze Gopło?
InfoShip.pl - Opublikowano: 04.12.2017 12:47:57
Kto obsłuży prom na Jeziorze Gopło?

Gmina Kruszwica ogłosiła przetarg na obsługę przeprawy promowej "Ostrówek II" na Jeziorze Gopło pomiędzy miejscowościami Złotowo i Ostrówek, utrzymania jej w ciągłej zdolności żeglugowej, w tym jednostki pływającej i urządzeń nadbrzeżnych.

Zamówienie obejmuje okres rocznej obsługi przeprawy promowej. Oferent wartość zamówienia musi określić za okres 12 miesięcy oraz wartość obsługi za jeden miesiąc. Z uwagi na przepisy oraz warunki pogodowe istnieje możliwość kilkumiesięcznych przerw w obsłudze przeprawy promowej. W tym okresie obsługujący przeprawę nie otrzyma wynagrodzenia.

Co do doświadczenia, gmina wymaga od oferentów wykazania się w ciągu 3 lata wykonaniem co najmniej 1 usługę polegającą na obsłudze przeprawy promowej o wartości minimum 100.00,00 zł

Wykonawca musi też udokumentować, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. minimum 3 osobami posiadającymi patenty żeglarskie przewoźnika żeglugi śródlądowej.

O tym, jakie firmy powalczą o to zamówienie dowiemy się najwcześniej 5 grudnia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Do tej pory prom obsługiwała firma Nadgoplańska Komunikacja Autobusowa.

Ostrówek jak nowy

Przypomnijmy, że do czerwca 2017 r. trwały prace remontowe promu "OSTRÓWEK II" w miejscowości Złotowo. Remont miał na celu odnowienie świadectwa klasy żeglugowej oraz uzyskanie świadectwa zdolności żeglugowej wydawanych przez Polski Rejestr Statków.

Na czas remontu mieszkańcy gminy mogli korzystać z komunikacji zastępczej – łodzi osobowej, która pływała codziennie od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora. Wyremontowany prom został ponownie uruchomiony 7 sierpnia br. Od tego dnia korzystać z niego mogą zarówno osoby piesze jak i pojazdy.

Wykonawcą remontu była firma Zakład Ogólnobudowlany Wielobranżowy Stanisław Żak ul. Ogrodowa 14, 88-150 Kruszwica. Zakres prac obejmował:

•części podwodne i nadwodne kadłuba promu zostały oczyszczone metodą piaskowania.

•wykonano konserwację farbą okrętową podkładową, farbą nawierzchniową oraz farbą antyporostową,

• wymalowano wszystkie znaki i nazwy na kadłubie,

• wykonano przegląd wciągarki kotwicznej wraz z jej konserwacją,

•wykonano przegląd wind służących do podnoszenia i opuszczania klap wyjazdowych wraz z ich konserwacją,

•wykonano piaskowanie i malowanie pokładu pod drewnianymi belkami,

•wykonano demontaż starego i montaż nowego drewnianego pokładu bocznego, belek drewnianych oddzielających pokład główny od pokładów, belek drewnianych pokładu głównego,

•wymiono rolki kierunkowe liny głównej promu, płyty wodoodporne na klapach najazdowych oraz blachy poszycia kadłuba promu,

•zamontowano nowye barierki ochronne oraz cztery pokrywy stalowe do wietrzników komór

•sprawdzono szczelność komór wypornościowych oraz wykonano pomiar poszycia kadłuba



Sprawdź też:
przetarg
prom
Kruszwica

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.