TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Most na Wyspę Sobieszewską. Jedyny taki w Polsce [FILM]
InfoShip.pl - Opublikowano: 19.07.2018 12:30:09
Most na Wyspę Sobieszewską. Jedyny taki w Polsce; fot www.gdansk.pl

Most zwodzony przez Martwą Wisłę na Wyspę Sobieszewskę coraz bliżej ukończenia. Inwestycja miała być gotowa we wrześniu.

Most zwodzony przez Martwą Wisłę na Wyspę Sobieszewskę coraz bliżej ukończenia. Inwestycja miała być gotowa we wrześniu.

O tej inwestycji w programie “Wszystkie Strony Miasta" mówili dwaj inżynierowie, doskonale zorientowani w realizacji wyjątkowej inwestycji, jaką jest most zwodzony na Wyspę Sobieszewską. Maciej Stacewicz jest kierownikiem budowy, Piotr Czech - kierownikiem projektu, z ramienia Dyrekcji rozbudowy Miasta Gdańska.

Obaj są absolwentami Politechniki Gdańskiej. Most na Wyspę Sobieszewską jest dla nich inwestycją zupełnie wyjątkową, niepodobną do wcześniejszych wyzwań zawodowych.

- W Polsce są oczywiście mosty zwodzone, choćby w okolicach Nowego Dworu Gdańskiego - mówi Piotr Czech. - Jednak pod względem rozmiarów i nowoczesności ten nie ma sobie równych. Ponad 180 metrów długości. Bardzo ułatwi życie nie tylko kierowcom, ale także żeglarzom na Martwej Wiśle.

Inwestycja miała być gotowa już wiosną, niestety z powodu upadłości wykonawcy przęseł terminy przesunęły się. Teraz zarówno Piotr Czech, jak i Maciej Stacewicz, są przekonani, że pod koniec września zaczną nim jeździć samochody. W listopadzie zakończy się budowa ronda przy moście w Sobieszewie oraz drogi dojazdowej od strony Przejazdowa.

- Jest wielka odpowiedzialność i sporo nerwów - przyznaje Maciej Stacewicz, który obecnie nadzoruje prace nad montażem obu ruchomych przęseł - każde z nich ma masę 320 ton.

Koszt całej inwestycji to blisko 59 mln zł - prawie połowa tej kwoty pochodzi ze środków rządowych, większość sfinansowana jest przez Miasto.

Po oddaniu do użytku mostu zwodzonego w Sobieszewie, zdemontowany będzie most pontonowy, który znajduje się obok i użytkowany jest od 1973 roku (obwiązuje na nim ograniczenie prędkości do 20 km/h).

Nowy most ma mieć 173 metry długości, ze skrzydłami - 181,5 m. Czas otwierania ruchomych przęseł wyniesie zaledwie 150 sekund. Od momentu zamknięcia szlabanów do podniesienia przęseł cała operacja będzie trwać około 5 minut. Po moście będą mogły przejeżdżać nawet ciężarówki. Ograniczenie prędkości dla samochodów - najprawdopodobniej 50 km/h.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
Wisła
Port Gdańsk
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.