TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Most nad Jeziorem Ełckim za drogi
PAP InfoShip.pl - Opublikowano: 20.05.2019 12:30:34
Most nad Jeziorem Ełckim za drogi

Budowa mostu pieszo-rowerowego przez Jezioro Ełckie poczeka na lepsze czasy.

Z powodu zbyt wysokich cen ofert unieważniono przetarg na budowę 220-metrowej kładki pieszo-rowerowej, która miała połączyć brzegi Jeziora Ełckiego (woj. warmińsko-mazurskie). Realizacja tej inwestycji zostanie wstrzymana - zapowiedziały władze Ełku.

Jak poinformował ełcki urząd miasta, kwoty zaproponowane przez oferentów ponad dwukrotnie przekroczyły budżet przeznaczony na ten cel. W rezultacie prezydent Tomasz Andrukiewicz unieważnił przetarg i zapowiedział, że inwestycja nie będzie w tej chwili realizowana.

"Aktualnie mamy inne priorytety, takie jak przebudowa ul. Wojska Polskiego, rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 5 ze żłobkiem i przedszkolem czy budowa ul. Norwida" - wyjaśnił.

Prawie 10 mln zł

Lokalny samorząd zamierzał przeznaczyć na budowę kładki przez jezioro ponad 9,9 mln zł, z czego większość to dofinansowanie pozyskane z UE. Trzy firmy, które przystąpiły do przetargu, chciały od 22,8 do 27,9 mln zł.

W ocenie władz miejskich, powtórne ogłoszenie przetargu nie pozwoli osiągnąć niższych ofert, a wpływ na to ma przede wszystkim "wielość inwestycji, problemy ze znalezieniem wykonawców i rosnące koszty pracy".

Dlatego obecnie realizację tej inwestycji wstrzymano. "Powrót do przetargu będzie możliwy dopiero wtedy, gdy miastu uda się pozyskać więcej środków finansowych z UE, a ceny rynkowe materiałów i wykonania nie będą tak wysokie" - zapowiedział Andrukiewicz.

Pierwotnie miasto planowało, że budowa kładki pieszo-rowerowej przez Jezioro Ełckie zacznie się jeszcze w tym roku i zakończy w 2020 r. Kładka o długości ponad 220 m miała być zawieszona 5 m nad lustrem wody, żeby mogły pod nią swobodnie przepływać łodzie. Przedsięwzięcie miało umożliwić rowerzystom i pieszym wycieczki wokół jeziora i podnieść atrakcyjność turystyczną Ełku. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
Mazury
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.