TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZK Koszalin ponawia przetarg na nowy statek
InfoShip.pl - Opublikowano: 24.09.2019 10:30:36
MZK Koszalin ponawia przetarg na nowy statek ; fot. UM Koszalin

Do 7 października można składać oferty w powtórzonym przetargu za zakup statku pasażerskiego, który zabierze na pokład 100 osób i 7 rowerów. W sezonie 2021.

Do 7 października można składać oferty w powtórzonym przetargu za zakup statku pasażerskiego, który zabierze na pokład 100 osób i 7 rowerów. W sezonie 2021.

Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie cały czas chce kupić drugi statek pasażerski - tym razem już na sezon 2021, a nie jak poprzednio - na przyszłoroczne wakacje. Taka zmiana terminu powinna przynieść przynieść co najmniej kilka ofert ze strony stoczniowego biznesu.

Zgodnie z planem, nowy tramwaj wodny ma przewozić pasażerów z Koszalina do Mielna przez jezioro Jamno w sezonie 2021. Statek tym samym zastąpi autobus linii nr 1, co jest jak najlepszą informacją dla osób, które nie chcą stać w korkach samochodowych na krajowej "jedenastce" i wolą wodny transport.

Natomiast MZK nie zrezygnuje z Koszałka i dywersyfikuje te usługi: Rejs Koszałkiem ma charakter wycieczki po jeziorze, a tramwaj wodny będzie pełnił funkcję komunikacyjną.

Co chce MZK?

Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie chce kupić statek pasażerski wraz z opracowaniem technologii wodowania i wyciągania statku oraz jego postoju poza sezonem. I od razu stawia warunek czasowy - zaprojektowanie i wybudowanie statku musi nastąpić w terminie do 30 kwietnia 2021r.

Nowa jednostka ma mieć długość ok. 20 m i zdecydowanie większą pojemność iż Koszałek. Dzięki konstrukcji typu katamaran - statek przy ok. 20 metrów długości i ok. 5 metrów szerokości ma zabierać na pokład aż 120 pasażerów i członków załogi. Do tego zaoferować ma co najmniej 7 wydzielonych miejsc na rowery, jedno na wózek inwalidzki i jedno na wózek dziecięcy. Maksymalnie 25 proc. przestrzeni pasażerskiej, z tyłu statku, ma mieć charakter otwarty.

Śródlądowa hybryda

Kolejna nowość dotyczy napędu - nowa jednostka ma mieć napęd hybrydowy:

  • elektryczny, który pozwoliłby na rejs z prędkością 7 km/h i wszelkie operacje manewrowe na przystani

  • spalinowy, który dałby możliwość rozpędzenia się do 15 km/h.

W przetargu zastosowano standardowe kryteria: okres gwarancji (minimum 2 lata) z wagą: 10 % i cena z wagą 90 %.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tramwaj wodny
przetarg
Jezioro Jamno
MZK Koszalin
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.