TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZK Koszalin z trzecim przetargiem na nowy statek
InfoShip.pl - Opublikowano: 22.11.2019 15:30:49
MZK Koszalin z trzecim przetargiem na nowy statek; fot. MZK Koszalin

Do 25 listopada można składać oferty w trzecim przetargu MZK Koszalin za zakup statku pasażerskiego, który zabierze na pokład 100 osób i 7 rowerów. W sezonie 2021.

Do 25 listopada można składać oferty w trzecim przetargu MZK Koszalin za zakup statku pasażerskiego, który zabierze na pokład 100 osób i 7 rowerów. W sezonie 2021.

Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie cały czas chce kupić drugi statek pasażerski - tym razem już na sezon 2021, a nie jak za pierwszym razem - na przyszłoroczne wakacje. Taka zmiana terminu powinna przynieść co najmniej kilka ofert ze strony stoczniowego biznesu, aczkolwiek wyniki z październikowej powtórki nie a optymistycznie. Za drugim razem - podobnie jak i za pierwszym - MZK nie dostało żadnych ofert.

Zgodnie z planem, nowy tramwaj wodny ma przewozić pasażerów z Koszalina do Mielna przez jezioro Jamno w sezonie 2021. Statek tym samym zastąpi autobus linii nr 1, co jest jak najlepszą informacją dla osób, które nie chcą stać w korkach samochodowych na krajowej "jedenastce" i wolą wodny transport.

Natomiast MZK nie zrezygnuje z Koszałka i dywersyfikuje te usługi: Rejs Koszałkiem ma charakter wycieczki po jeziorze, a tramwaj wodny będzie pełnił funkcję komunikacyjną.

Co chce MZK?

Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie chce kupić statek pasażerski wraz z opracowaniem technologii wodowania i wyciągania statku oraz jego postoju poza sezonem. I od razu stawia warunek czasowy - zaprojektowanie i wybudowanie statku musi nastąpić w ciągu 18 mc-y.

Nowa jednostka ma mieć długość ok. 20 m i zdecydowanie większą pojemność iż Koszałek. Dzięki konstrukcji typu katamaran - statek przy ok. 20 metrów długości i ok. 5 metrów szerokości ma zabierać na pokład aż 120 pasażerów i członków załogi. Do tego zaoferować ma co najmniej 7 wydzielonych miejsc na rowery, jedno na wózek inwalidzki i jedno na wózek dziecięcy. Maksymalnie 25 proc. przestrzeni pasażerskiej, z tyłu statku, ma mieć charakter otwarty.

Śródlądowa hybryda

Kolejna nowość dotyczy napędu - nowa jednostka ma mieć napęd hybrydowy:

· elektryczny, który pozwoliłby na rejs z prędkością 7 km/h i wszelkie operacje manewrowe na przystani

  • spalinowy, który dałby możliwość rozpędzenia się do 15 km/h.

W przetargu zastosowano standardowe kryteria: okres gwarancji / waga: 10 % i cena - waga: 90 %



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
statek
MZK Koszalin