TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Największy hybrydowy prom świata z Gdyni - w Norwegii
InfoShip.pl - Opublikowano: 17.11.2018 11:00:32
Największy hybrydowy prom świata z Gdyni - w Norwegii

Kolejna jednostka zbudowana w gdyńskiej stoczni Crist dotarła do zamawiającego. W porcie w Norwegii zameldował się NB 311 "Color Hybrid",

Kolejna jednostka zbudowana w gdyńskiej stoczni Crist dotarła do zamawiającego. W porcie w Norwegii zameldował się NB 311 "Color Hybrid", który już latem przyszłego roku będzie w stanie przetransportować 2 tysiące pasażerów i 500 samochodów osobowych!

Ma dokładnie 160 metrów długości i ponad 27 metrów szerokości, a jego pojemność daje mu miano największego promu hybrydowego na świecie. Niedawno Gdynię opuścił zbudowany w stoczni Crist częściowo wyposażony NB 311. Jednostka dotarła już do Norwegii, gdzie na zlecenie armatora będzie wykańczana w stoczni Ulstein Verft.

Docelowo zbudowany w Gdyni prom przyjmie nazwę "Color Hybrid" i będzie pływał na norwesko-szwedzkiej trasie Sandefjord-Strömstad dla Color Line, jednego z największych operatorów promowych w Norwegii. Na jego pokładzie oprócz 2 tysięcy pasażerów znajdzie się miejsce także dla 500 samochodów osobowych – to niemal dwukrotnie więcej, niż był w stanie pomieścić jego poprzednik, prom "Bohus".

Nowa jednostka dzięki wysokiej manewrowości będzie mogła pokonać całą trasę w niespełna 2 godziny i 20 minut, a o jej szczególnej innowacyjności świadczy hybrydowy system napędu głównego. Prom będzie mógł ładować baterie kablem zasilającym ze specjalnych obiektów nabrzeżnych, podczas postoju w porcie.

"Color Hybrid" powstawał w stoczni Crist od lipca 2017 roku. Gotowa jednostka wejdzie do eksploatacji już latem przyszłego roku.

Przypomnijmy, że to nie pierwszy raz, gdy gdyńska stocznia wykonuje zlecenia dla skandynawskich armatorów – warto wymienić chociażby nagradzany w Europie hybrydowy prom typu "double-ended ferry" P-310 Elektra czy budowany aktualnie wielofunkcyjny, polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
hybryda
stocznia
Crist
Port Gdynia
Norwegia
  • Przemek Magiera – 17.11.2018

    Co w tym dziwnego? W Transport Tycoon pełno takich budowałem :v

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.