TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nova Star - nowy prom Polferries [FILMY]
InfoShip.pl - Opublikowano: 11.10.2018 12:30:49
Nova Star - nowy prom Polferries [FILMY]

Nova Star to najnowocześniejszy i najmłodszy prom na liniach z Polski do Skandynawii. Od 14 września na linii Gdańsk-Nynäshamn. Pod banderą Polferries.

Nova Star to najnowocześniejszy i najmłodszy prom na liniach z Polski do Skandynawii. Od 14 września na linii Gdańsk-Nynäshamn. Pod banderą Polferries.

Na samym początku warto zauważyć, że nowy prom nie miał udanego wejścia. Statek miał pływać na linii Gdańsk-Nynäshamn jeszcze przed wakacjami, jednak z powodu opóźnienia w przekazaniu jednostki polskiemu armatorowi pierwszy rejs odbył się dopiero 14 września. Wcześniej - na zlecenie armatora z Singapuru - jednostka przeszła gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej SA.

- Historia została napisana i nic już jej nie zmieni, ale przyszłość należy do tego promu - mówił w Gdańsku Piotr Redmerski, prezes PŻB. - Prom oferuje nowy standard podróży a z zainteresowania po pierwszych rejsach wynika, że został dobrze przyjęty.

Nova Star to zaledwie siedmioletnia jednostka (rocznik 2011), najmłodsza wśród promów na Bałtyku. Statek jeszcze do niedawna pływał na trasie Tanger (Maroko) - Algeciras (Hiszpania) przez Cieśninę Gibraltarską. Obecnie, przez okres dwóch lat, z opcją kupna przez PŻB po zakończeniu okresu umowy czarterowej, ma obsługiwać bałtycką linię Gdańsk-Nynäshamn, stanowiąc uzupełnienie użytkowanego już na tej linii promu Wawel. Razem na trasie do Nynäshamn pływają wahadłowo, sześć razy w tygodniu.

Prom jednorazowo może przewieźć 1215 pasażerów, w tym 648 w kabinach. Podróżujący mają do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Posiada 1,5 km linii ładunkowej dla samochodów ciężarowych i osobowych.

Parametry techniczne

• Rodzaj promu: ro-pax.

• Rok i miejsce budowy: 2011 w stoczni ST Marine, Singapur

• Tonaż: GT 27 744, NT 12 106

• Wymiary: długość 161 m, szerokość 25,6 m

• Zanurzenie: 6,20 m

• Prędkość: 21,0 węzłów

• Załadunek: od dziobu i od rufy

• Dane techniczne: silniki główne: 4 x 5600 kW, silniki pomocnicze: 3 x 1540 kW, stery strumieniowe: 2 x 1500 kW

• Pojemność ładunkowa: 1 575 m dla samochodów ciężarowych i 1 215 m dla samochodów osobowych, łącznie 2 790 m

• Miejsca pasażerskie: 1 215

• Kabiny pasażerskie: 4-osobowe: 155, lux 4-osobowe: 7; łącznie 648 miejsc noclegowych

• Fotele lotnicze: 248



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
Polferries
Port Gdańsk
Szwecja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.