Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

O przekopie w Brukseli. W piątek

infoship
27.02.2019 15:30
0 Komentarzy

1 marca w Brukseli odbędzie się spotkanie techniczneprzedstawicieli polskich władz z przedstawicielami Komisji Europejskiej wsprawie przekopu Mierzei Wiślanej – poinformowało we wtorek PAP źródło unijnie.

20 grudnia 2018 roku służby KE wysłały do władz polskichpismo dotyczące budowy kanału żeglugowego od Zatoki Gdańskiej do portu wElblągu przez Mierzeję Wiślaną i Zalew Wiślany.

-„Aby zapewnić zgodność zprawodawstwem UE w zakresie ochrony przyrody, służby Komisji w tym piśmiepoprosiły o wyjaśnienia i o wstrzymanie prac do czasu, aż zostaną rozwianeobawy dotyczące właściwej oceny oddziaływania na środowisko” – powiedziałw ubiegłym tygodniu rzecznik KE Enrico Brivio.

Jak dodał, od tego czasu trwa regularna wymianakorespondencji z polskimi władzami, które „przesłały KE obszernądokumentację dotyczącą projektu”. Dokumentacja ta obecnie jest przez KEanalizowana.

Polska odpowiada

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej MarekGróbarczyk zapewnił w piątek na antenie radiowej Jedynki, że inwestycja jestrealizowana według najwyższych standardów, z poszanowaniem środowiska i zgodniez polskim prawem ochrony środowiska. Ta inwestycja nie jest zagrożona ze stronyKE – mówił wtedy minister. Zaznaczył, że wymiana dokumentów z KE w sprawieMierzei trwa od trzech lat.

MGMiŻŚ poinformowało 20 lutego, że KE poprosiła o spotkaniena szczeblu eksperckim i technicznym, by omówić kwestię raportu oddziaływaniana środowisko kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną; unijni urzędnicy niekwestionują samego projektu budowy kanału.

Według resortu przekop ma znacząco poprawić dostęp do portuw Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego doBałtyku z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dziękitemu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejszeładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu ma sprzyjaćpowstawaniu nowych miejsc pracy, poprawić walory turystyczne miejscowościpołożonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy całegoregionu północno-wschodniej Polski.

Budowa kanału potrwa do 2022 roku, jej koszt wyniesie ok.880 milionów złotych, który zostanie w całości pokryty z budżetu państwa.(PAP)

Komentarze