TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsze statki w Kanale Gliwickim. Ruszył sezon 2018!
PAP InfoShip.pl - Opublikowano: 06.04.2018 16:45:17
Pierwsze statki w Kanale Gliwickim. Ruszył sezon 2018!

Rozpoczął się sezon nawigacyjny na Odrze. W tym roku spodziewamy się dalszego wzrostu liczby jednostek pływających.

Kanał Gliwicki, łączący Górny Śląsk z Odrą, w pierwszych dniach kwietnia został otwarty dla żeglugi. Administrator szlaku spodziewa się w tym roku dalszego wzrostu liczby pokonujących kanał jednostek pływających - to efekt trwającej modernizacji kolejnych śluz na kanale.

Kanał Gliwicki, nazywany również Górnośląskim, jest jedynym takim w kraju. Od lat 30. ub. wieku łączy Górny Śląsk z Odrą. Sześć śluz na 42-kilometrowym odcinku między Gliwicami a Kędzierzynem-Koźlem zapewnia żeglugę transportową i turystyczną. Zabytkowe śluzy, umożliwiające pokonanie różnicy poziomów wody, w ostatnich latach są sukcesywnie modernizowane - łączny koszt prowadzonych prac sięga 123 mln zł.

O rozpoczęciu, po zimowej przerwie, nowego sezonu nawigacyjnego na Kanale Gliwickim poinformował w piątek administrator szlaku - Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej (RZGW) w Gliwicach. Śluzowanie odbywa się w dni robocze od 6. rano do 22. wieczorem.

-"Otwarcie Kanału Gliwickiego dla żeglugi poprzedziło sondowanie szlaku, czyli rewizja drogi wodnej" - poinformował p.o. dyrektor RZGW w Gliwicach Łukasz Lange. W marcu gliwicki port odwiedził też prezes Wód Polskich Przemysław Daca, który zapoznał się z planami Śląskiego Centrum Logistyki, zakładającymi w tym roku podwojenie ilości węgla wyprawianego z Gliwic do Wrocławia drogą wodną - ze 120 tys. ton w ub. roku do ok. 250 tys. ton w roku 2018. Przeładunek węgla w gliwickim porcie wznowiono w lipcu zeszłego roku, po pięcioletniej przerwie.

Ze szlaku, obok barek transportowych, korzystają również wodniacy, którzy doceniają walory turystyczne Kanału Gliwickiego. W poprzednim sezonie nawigacyjnym kanał pokonało ponad 12 tys. jednostek pływających, podczas gdy dwa lata wcześniej prześluzowano ich 5 tys.

Spodziewany dalszy rozwój żeglugi jest możliwy dzięki prowadzonej modernizacji infrastruktury. Prace na śluzach Kanału Gliwickiego trwają w Łabędach, Dzierżnie, Sławięcicach i Nowej Wsi. Trzy lata temu administrator drogi wodnej zakończył modernizacje obiektów w Rudzińcu i Kłodnicy.

Całość prowadzonych prac uzyskała unijne dofinansowanie z Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Inwestycje o łącznej wartości prawie 123 mln zł są prowadzone tak, by nie uniemożliwiać żeglugi. (PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
statek
Odra
Kanał Gliwicki
RZGW Gliwice
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.