TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy rejs promu Cracovia odwołany. Pogoda?
PAP InfoShip.pl - Opublikowano: 12.09.2017 14:31:38 1 komentarz
Pierwszy rejs promu Cracovia do Ystad

12 września prom Cracovia miał wyruszyć w swój pierwszy rejs po wizycie stoczniowej. Jednak nie wypłynął. Dzisiaj odwołano także rejsy innych promów.

12 września prom Cracovia miał wyruszyć w swój pierwszy rejs po wizycie stoczniowej.  Jednak nie wypłynął. Dzisiaj odwołano także rejsy innych promów.

Cracovia jednak ostatecznie nie wypłynęła we wtorek ze świnoujskiego portu. I nadal stoi przy nabrzeżu. Dodatkowo PŻB odwołało dzisiaj rejsy dwóch innych promów - z powodu złych warunków atmosferycznych. Prom Balticia nie wypłynie 13.09.2017 o godz. 12.30 ze Świnoujścia oraz o godz. 21.30 z Ystad, a prom Mazovia 13.09.2017 o godz. 13.45 z Ystad oraz o godz. 22.30 ze Świnoujścia.

Z Czarnego na Bałtyk

Zakupiony w marcu br. prom był użytkowany wcześniej przez armatora Port Bułgaria West na Morzu Czarnym. Jednostka pod nazwą Drujba pływała między portem Burgas w Bułgarii i Batumi w Gruzji. Zdarzało się, że do linii dodawano rosyjski port Noworosyjsk.

Prom został wybudowany w 2002 r. Jednorazowo będzie mógł zabrać około 64 samochodów osobowych, 126 samochodów ciężarowych oraz 640 pasażerów i 55-osobową załogę. Na promie będzie także 57 kabin.

Dziób Cracovii zdobi wielkoformatowa grafika przedstawiająca wieloryba autorstwa street-artowego malarza Mariusza Warasa, który jest wykładowcą na Akademii Sztuki w Szczecinie.

Polska Żegluga Bałtycka, obok nowej Cracovii, ma w swojej flocie trzy promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r. oraz m/f Mazovię zbudowaną w 1996 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.

Cel - trzy promy

Po wprowadzeniu Cracovii na trasie Świnoujście–Ystad pływać będą w sumie trzy promy PŻB. Obok nowej jednostki także prom pasażersko-samochodowy Mazovia oraz prom Baltivia, który będzie wyłącznie przeznaczony do przewozu cargo.

Redmerski pytany o opóźnienie z wprowadzeniem Cracovii na trasę, które początkowo było planowane na lipiec br. odpowiedział, że wynikało ono z niezbędnych prac prowadzonych w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. w Szczecinie.

-"Podczas zakupu stan promu był dobry i posiadał on wszelkie dokumenty uprawniające do żeglugi. Opóźnienie z wprowadzeniem jednostki na trasę wniknęło z tego, że w trakcie oględzin szczegółowych na doku stwierdzono zbyt duże zużycie dwóch wałów napędowych i łożysk. Pozostawienie tego groziło zapieczeniem mechanizmu i spowodowanie trudnej, dużo kosztowniejszej do naprawy awarii. Podjęliśmy decyzję o demontażu wału i wymianie łożysk. Dzięki temu w przyszłości, przez następne 10–15 lat, nie zagraża nam poważna awaria" - tłumaczył.

Prezes PŻB wyjaśnił, że "podczas wydłużonego postoju zrealizowano także wszelkie naprawy i kosmetykę, która byłaby konieczna do zrobienia w 2018 r." "Dzięki temu w następnym roku prom nie będzie wycofywany z eksploatacji, ale będzie pracował całe 12 miesięcy. Dodatkowe koszty, które były nieznaczne na pewno szybko odrobimy" - zapewnił.

-"Wprowadzenie Cracovii na trasę to nasza odpowiedź na potrzeby rynku" - zaznaczył Redmerski. "Cracovia jest znacznym wsparciem dla nowo budowanego promu w stoczni w Szczecinie. Będzie on oddany za 2 i pół roku. Przez ten czas chcemy zarabiać na nową jednostkę i sprostać oczekiwaniom rynku. Dzięki wprowadzeniu Cracovii będziemy generować większe zyski, co sprawia, że nasza wiarygodność dla banków zdecydowanie wzrasta" - wyjaśnił.

Kolejny używany prom

Jak powiedział prezes Redmerski, rozpoczęto rozmowy dotyczące zakupu kolejnego używanego promu, który mógłby w przyszłość wejść na trasę z portu w Gdańsku do szwedzkiej miejscowości Nynashamn. Jednostka uzupełniłaby prom Wawel wybudowany w 1980 r. "Chcemy wpisać się w politykę transportową Via Adriatica. Oto z całej Europy Południowej koleje będą przewozić naczepy lądem i dostarczać je do terminalu w Gdańsku. Stamtąd chcemy dalej przewozić towary do Skandynawii" - zapowiedział.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
Polferries
Cracovia
  • Alkoholik – 13.09.2017

    Prom Baltivia gamonie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.