Pierwszy rejs promu Cracovia odwołany. Pogoda?
12 września prom Cracovia miał wyruszyć w swój pierwszy rejs po wizycie stoczniowej. Jednak nie wypłynął. Dzisiaj odwołano także rejsy innych promów.
Cracovia jednak ostatecznie nie wypłynęła we wtorek ze świnoujskiego portu. I nadal stoi przy nabrzeżu. Dodatkowo PŻB odwołało dzisiaj rejsy dwóch innych promów – z powodu złych warunków atmosferycznych. Prom Balticia nie wypłynie 13.09.2017 o godz. 12.30 ze Świnoujścia oraz o godz. 21.30 z Ystad, a prom Mazovia 13.09.2017 o godz. 13.45 z Ystad oraz o godz. 22.30 ze Świnoujścia.
Z Czarnego na Bałtyk
Zakupiony w marcu br. prom był użytkowany wcześniej przezarmatora Port Bułgaria West na Morzu Czarnym. Jednostka pod nazwą Drujbapływała między portem Burgas w Bułgarii i Batumi w Gruzji. Zdarzało się, że dolinii dodawano rosyjski port Noworosyjsk.
Prom został wybudowany w 2002 r. Jednorazowo będzie mógłzabrać około 64 samochodów osobowych, 126 samochodów ciężarowych oraz 640pasażerów i 55-osobową załogę. Na promie będzie także 57 kabin.
Dziób Cracovii zdobi wielkoformatowa grafika przedstawiającawieloryba autorstwa street-artowego malarza Mariusza Warasa, który jestwykładowcą na Akademii Sztuki w Szczecinie.
Polska Żegluga Bałtycka, obok nowej Cracovii, ma w swojejflocie trzy promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/vBaltivię z 1981 r. oraz m/f Mazovię zbudowaną w 1996 r. Jednostki te pływają natrasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn, orazŚwinoujściem a szwedzkim portem Ystad.
Cel – trzy promy
Po wprowadzeniu Cracovii na trasie Świnoujście–Ystad pływaćbędą w sumie trzy promy PŻB. Obok nowej jednostki także prompasażersko-samochodowy Mazovia oraz prom Baltivia, który będzie wyłącznieprzeznaczony do przewozu cargo.
Redmerski pytany o opóźnienie z wprowadzeniem Cracovii natrasę, które początkowo było planowane na lipiec br. odpowiedział, że wynikałoono z niezbędnych prac prowadzonych w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. wSzczecinie.
-„Podczas zakupu stan promu był dobry i posiadał on wszelkiedokumenty uprawniające do żeglugi. Opóźnienie z wprowadzeniem jednostki natrasę wniknęło z tego, że w trakcie oględzin szczegółowych na doku stwierdzonozbyt duże zużycie dwóch wałów napędowych i łożysk. Pozostawienie tego groziłozapieczeniem mechanizmu i spowodowanie trudnej, dużo kosztowniejszej do naprawyawarii. Podjęliśmy decyzję o demontażu wału i wymianie łożysk. Dzięki temu wprzyszłości, przez następne 10–15 lat, nie zagraża nam poważna awaria” -tłumaczył.
Prezes PŻB wyjaśnił, że „podczas wydłużonego postojuzrealizowano także wszelkie naprawy i kosmetykę, która byłaby konieczna dozrobienia w 2018 r.” „Dzięki temu w następnym roku prom nie będzie wycofywany zeksploatacji, ale będzie pracował całe 12 miesięcy. Dodatkowe koszty, którebyły nieznaczne na pewno szybko odrobimy” – zapewnił.
-„Wprowadzenie Cracovii na trasę to nasza odpowiedź napotrzeby rynku” – zaznaczył Redmerski. „Cracovia jest znacznym wsparciem dlanowo budowanego promu w stoczni w Szczecinie. Będzie on oddany za 2 i pół roku.Przez ten czas chcemy zarabiać na nową jednostkę i sprostać oczekiwaniom rynku.Dzięki wprowadzeniu Cracovii będziemy generować większe zyski, co sprawia, żenasza wiarygodność dla banków zdecydowanie wzrasta” – wyjaśnił.
Kolejny używany prom
Jak powiedział prezes Redmerski, rozpoczęto rozmowy dotyczącezakupu kolejnego używanego promu, który mógłby w przyszłość wejść na trasę zportu w Gdańsku do szwedzkiej miejscowości Nynashamn. Jednostka uzupełniłabyprom Wawel wybudowany w 1980 r. „Chcemy wpisać się w politykę transportową ViaAdriatica. Oto z całej Europy Południowej koleje będą przewozić naczepy lądem idostarczać je do terminalu w Gdańsku. Stamtąd chcemy dalej przewozić towary doSkandynawii” – zapowiedział.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze