TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKS Łódź i Deutsche Bahn nie chcą na Fabryczną
GAZETA WYBORCZA-ŁÓDŹ - Opublikowano: 18.06.2018 17:52:43

PKS Łódź konsekwentnie odmawia przeprowadzki na dworzec Łódź Fabryczna

Jak informuje Gazeta Wyborca - Łódź - PKS Łódź konsekwentnie odmawia przeprowadzki na dworzec Łódź Fabryczna. Z nowego dworca nie skorzystają też autobusy Deutsche Bahn. Nowe drogi dojazdowe do centrum mogą zmienić sytuację, ale nie rozwiązują wszystkich problemów.

22 czerwca Deutsche Bahn uruchamia szybkie połączenie autobusowe na trasie Warszawa-Berlin przez Poznań i Łódź. Jednak nie przez Łódź Fabryczną, a Kaliską. Przeszło półtora roku od otwarcia nowej Łodzi Fabrycznej, z dworca Kaliskiego większość kursów wciąż realizuje też PKS Łódź. Z "Fabrycznej" łódzki przewoźnik jeździ tylko w sześciu kierunkach: do Warty, Uniejowa, Pęczniewa, Koła, Konina i Wielunia.

– W najbliższym czasie nie planujemy przenosić dodatkowych połączeń na Dworzec Fabryczny – informuje Eugeniusz Smuklerz, prezes zarządu spółki PKS Łódź.

Co jest nie tak z nowym dworcem?

- Każdy dworzec powinien zapewniać pewne minimum udogodnień. Chodzi o obecność kas i płyty postojowej – stwierdza Radosław Miko, kierownik działu przewozów PKS Łódź. Wiadomo jednak, że przynajmniej tych pierwszych na Wielostanowiskowym Przystanku Autobusowym – jak oficjalnie określa się autobusową część Dworca Fabrycznego – w najbliższym czasie spodziewać się nie można. Przyczyną jest zbyt duże zróżnicowanie przewoźników aktualnie wykonujących kursy, a także założenie, że większość pasażerów kupuje bilety przez internet, co sprawia, że kasy nie wydają się już niezbędne.

Trudniejszy do rozwiązania niż problem braku kas okazuje się jednak wspomniany brak płyty postojowej. Okazuje się bowiem, że w przypadku inwestycji za 400 milionów złotych (bo tyle kosztowała autobusowa część dworca Łódź Fabryczna) najwyraźniej jej kwestię pominięto. W planach jest wprawdzie budowa zewnętrznej płyty postojowej w rejonie powstającej właśnie ulicy Nowowęglowej. Według naszych informacji ta ma jednak służyć przede wszystkim autobusom wycieczkowym, a kwestia wykorzystywania jej przez PKS i innych przewoźników rejsowych jest wciąż otwarta – a to znaczy: niepewna.

Kolejna kwestia, która powstrzymuje jednego z największych przewoźników w regionie łódzkim do "przeprowadzki" na Dworzec Fabryczny to dostępność dróg przelotowych. Nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi z DB na pytanie o przyczynę pominięcia Łodzi Fabrycznej, ale należy przypuszczać, że właśnie ta kwestia zaważyła w przypadku szybkiego kursu przelotowego. Bezpośrednie sąsiedztwo z aleją Włókniarzy daje Łodzi Kaliskiej przewagę, którą zniwelować może dopiero ukończenie nowych inwestycji drogowych w Nowym Centrum Łodzi.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dworzec
PKS Łódź
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.