TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pogłębianie kanału Szczecin-Świnoujście. Szczegóły
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.08.2019 12:30:32
Pogłębianie kanału Szczecin-Świnoujście. Szczegóły

Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 metra będzie miało ogromne znaczenie dla portu w Szczecinie – powiedział w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 metra będzie miało ogromne znaczenie dla portu w Szczecinie – powiedział w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.


Minister wziął udział w uroczystości podpisania umowy na modernizację Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie.


To ostatnia umowa związana z pogłębieniem toru żeglugowego ze Świnoujścia do Szczecina do 12,5 metra, które będzie miało ważne znaczenie przede wszystkim dla portu w Szczecinie – powiedział Gróbarczyk. Jak dodał, w wyniku pogłębienia toru i rozbudowy portu w Szczecinie jego przeładunki mają wzrosnąć dwukrotnie.


"W najbliższym czasie przedstawimy kompleksową koncepcję rozwoju zespołu portów Szczecin-Świnoujście" – zapowiedział Gróbarczyk. Wskazał, że to jest zadanie nowego prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Krzysztofa Urbasia, który ma przygotować kompleksowe rozwiązanie - "również w oparciu o rozwój żeglugi śródlądowej, ale przede wszystkim o terminale, które będą budowane bo myślimy, że na jednym nie poprzestaniemy".


Gróbarczyk odniósł się także do samego pogłębiania toru wodnego. "Nie mamy żadnych opóźnień w zakresie realizacji naszego projektu. Tak jak przewidywaliśmy w tym roku rozpoczynamy prace budowlane na torze. Będzie to widoczne w postaci pierwszych wysp, które powstaną z urobku, który zostanie wydobyty w ramach realizacji działań. Myślę, że termin zakończenia też nie jest zagrożony" - powiedział.


Urząd Morski w Szczecinie realizuje m.in. zadania z zakresu bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich.


Na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego znajdują się m.in. budynki warsztatowe, hala pław, magazyny i baseny dla jednostek pływających.


W zmodernizowanych obiektach przechowywane będą elementy oznakowania nawigacyjnego, a także sprzęt, części zamienne i materiały potrzebne do utrzymania w gotowości jednostek pływających oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych. Będą tam również przeprowadzane remonty i konserwacje urządzeń nawigacyjnych.


Wykonawcą prac budowlanych w ramach modernizacji jest Przedsiębiorstwo Budowlane Calbud ze Szczecina. Wartość przedsięwzięcia to około 52,5 mln zł. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
port
Port Szczecin
Port Świnoujście
kanał
MGMiŻŚ