Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pogłębianie kanału Szczecin-Świnoujście. Szczegóły

infoship
20.08.2019 10:30
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 metra będzie miało ogromne znaczenie dla portu w Szczecinie – powiedział w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Minister wziął udział w uroczystości podpisania umowy na modernizację Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>To ostatnia umowa związana z pogłębieniem toru żeglugowego ze Świnoujścia do Szczecina do 12,5 metra, które będzie miało ważne znaczenie przede wszystkim dla portu w Szczecinie – powiedział Gróbarczyk. Jak dodał, w wyniku pogłębienia toru i rozbudowy portu w Szczecinie jego przeładunki mają wzrosnąć dwukrotnie. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>”W najbliższym czasie przedstawimy kompleksową koncepcję rozwoju zespołu portów Szczecin-Świnoujście” – zapowiedział Gróbarczyk. Wskazał, że to jest zadanie nowego prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Krzysztofa Urbasia, który ma przygotować kompleksowe rozwiązanie – „również w oparciu o rozwój żeglugi śródlądowej, ale przede wszystkim o terminale, które będą budowane bo myślimy, że na jednym nie poprzestaniemy”. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Gróbarczyk odniósł się także do samego pogłębiania toru wodnego. „Nie mamy żadnych opóźnień w zakresie realizacji naszego projektu. Tak jak przewidywaliśmy w tym roku rozpoczynamy prace budowlane na torze. Będzie to widoczne w postaci pierwszych wysp, które powstaną z urobku, który zostanie wydobyty w ramach realizacji działań. Myślę, że termin zakończenia też nie jest zagrożony” – powiedział. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Urząd Morski w Szczecinie realizuje m.in. zadania z zakresu bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego znajdują się m.in. budynki warsztatowe, hala pław, magazyny i baseny dla jednostek pływających. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>W zmodernizowanych obiektach przechowywane będą elementy oznakowania nawigacyjnego, a także sprzęt, części zamienne i materiały potrzebne do utrzymania w gotowości jednostek pływających oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych. Będą tam również przeprowadzane remonty i konserwacje urządzeń nawigacyjnych. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Wykonawcą prac budowlanych w ramach modernizacji jest Przedsiębiorstwo Budowlane Calbud ze Szczecina. Wartość przedsięwzięcia to około 52,5 mln zł. (PAP) style=”text-align: justify;”>

Komentarze