Pogłębianie kanału Szczecin-Świnoujście. Szczegóły
infoship
20.08.2019 10:30
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 metra będzie miało ogromne znaczenie dla portu w Szczecinie – powiedział w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Minister wziął udział w uroczystości podpisania umowy na modernizację Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>To ostatnia umowa związana z pogłębieniem toru żeglugowego ze Świnoujścia do Szczecina do 12,5 metra, które będzie miało ważne znaczenie przede wszystkim dla portu w Szczecinie – powiedział Gróbarczyk. Jak dodał, w wyniku pogłębienia toru i rozbudowy portu w Szczecinie jego przeładunki mają wzrosnąć dwukrotnie. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>”W najbliższym czasie przedstawimy kompleksową koncepcję rozwoju zespołu portów Szczecin-Świnoujście” – zapowiedział Gróbarczyk. Wskazał, że to jest zadanie nowego prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Krzysztofa Urbasia, który ma przygotować kompleksowe rozwiązanie – „również w oparciu o rozwój żeglugi śródlądowej, ale przede wszystkim o terminale, które będą budowane bo myślimy, że na jednym nie poprzestaniemy”. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Gróbarczyk odniósł się także do samego pogłębiania toru wodnego. „Nie mamy żadnych opóźnień w zakresie realizacji naszego projektu. Tak jak przewidywaliśmy w tym roku rozpoczynamy prace budowlane na torze. Będzie to widoczne w postaci pierwszych wysp, które powstaną z urobku, który zostanie wydobyty w ramach realizacji działań. Myślę, że termin zakończenia też nie jest zagrożony” – powiedział. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Urząd Morski w Szczecinie realizuje m.in. zadania z zakresu bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego znajdują się m.in. budynki warsztatowe, hala pław, magazyny i baseny dla jednostek pływających. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>W zmodernizowanych obiektach przechowywane będą elementy oznakowania nawigacyjnego, a także sprzęt, części zamienne i materiały potrzebne do utrzymania w gotowości jednostek pływających oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych. Będą tam również przeprowadzane remonty i konserwacje urządzeń nawigacyjnych. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Wykonawcą prac budowlanych w ramach modernizacji jest Przedsiębiorstwo Budowlane Calbud ze Szczecina. Wartość przedsięwzięcia to około 52,5 mln zł. (PAP) style=”text-align: justify;”>
„
style=”text-align: justify;”>Minister wziął udział w uroczystości podpisania umowy na modernizację Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>To ostatnia umowa związana z pogłębieniem toru żeglugowego ze Świnoujścia do Szczecina do 12,5 metra, które będzie miało ważne znaczenie przede wszystkim dla portu w Szczecinie – powiedział Gróbarczyk. Jak dodał, w wyniku pogłębienia toru i rozbudowy portu w Szczecinie jego przeładunki mają wzrosnąć dwukrotnie. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>”W najbliższym czasie przedstawimy kompleksową koncepcję rozwoju zespołu portów Szczecin-Świnoujście” – zapowiedział Gróbarczyk. Wskazał, że to jest zadanie nowego prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Krzysztofa Urbasia, który ma przygotować kompleksowe rozwiązanie – „również w oparciu o rozwój żeglugi śródlądowej, ale przede wszystkim o terminale, które będą budowane bo myślimy, że na jednym nie poprzestaniemy”. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Gróbarczyk odniósł się także do samego pogłębiania toru wodnego. „Nie mamy żadnych opóźnień w zakresie realizacji naszego projektu. Tak jak przewidywaliśmy w tym roku rozpoczynamy prace budowlane na torze. Będzie to widoczne w postaci pierwszych wysp, które powstaną z urobku, który zostanie wydobyty w ramach realizacji działań. Myślę, że termin zakończenia też nie jest zagrożony” – powiedział. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Urząd Morski w Szczecinie realizuje m.in. zadania z zakresu bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego znajdują się m.in. budynki warsztatowe, hala pław, magazyny i baseny dla jednostek pływających. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>W zmodernizowanych obiektach przechowywane będą elementy oznakowania nawigacyjnego, a także sprzęt, części zamienne i materiały potrzebne do utrzymania w gotowości jednostek pływających oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych. Będą tam również przeprowadzane remonty i konserwacje urządzeń nawigacyjnych. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Wykonawcą prac budowlanych w ramach modernizacji jest Przedsiębiorstwo Budowlane Calbud ze Szczecina. Wartość przedsięwzięcia to około 52,5 mln zł. (PAP) style=”text-align: justify;”>
„
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
5,5 roku więzienia za katastrofę na Dunaju
26.09.2023
Trwają prace nad ustawą o pracy na morzu
24.05.2023
Nowe przepisy dotyczące pracy marynarzy
18.11.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Bydgoskie tramwaje wodne kończą sezon
09.10.2023
Rejsy Flisaka zawieszone
12.07.2023
Katamaranem po Bugu; znamy rozkład rejsów
Przewoźnicyza darmo
08.07.2023
Z powodu awarii nie pływa prom Słonka
09.06.2023
Gordalina czyli pilski tramwaj wodny znowu kursuje
Przewoźnicyza darmo
03.06.2023
Krakowski Tramwaj Wodny ponownie kursuje
Przewoźnicyza darmo
02.06.2023
Wraca poznański tramwaj wodny; startują rejsy po Warcie
Przewoźnicyza darmo
18.05.2023
Prom Młociny-Tarchomin powrócił
Przewoźnicyza darmo
02.05.2023
Więcej z Działu Producenci
Gryfia podsumowała stoczniowy rok 2019
24.01.2020
Kolejny prom – hybryda z Gdyni
16.11.2019
Rejs w dobrej atmosferze. Z Webasto
09.07.2018
Gdynia buduje prom dla Islandii
10.05.2017
Komentarze