TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Port Ystad przechodzi na stronę LNG. Wraz z Świnoujsciem
InfoShip.pl - Opublikowano: 10.05.2019 14:30:54
Port Ystad przechodzi na stronę LNG

Port Ystad buduje nowe nadbrzeża promowe, przystosowane do bunkrowanie statków paliwem LNG.

2 maja, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski wraz z przewodniczącą zarządu miasta Ystad, Kristiną Bendz, symbolicznym wbiciem szpadli rozpoczęli nowy projekt budowlany portu w Ystad, stanowiący część unijnego projektu "Modernizacja ładowności i tankowania LNG, połączenie morskie Świnoujście - Ystad".

Oprócz budowy dwóch nowych przystani promowych, projekt obejmuje statek napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla polskiego przedsiębiorstwa żeglugowego Polferries oraz statek do tankowania skroplonego gazu ziemnego dla portu w Świnoujściu.

Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego była również okazją do świętowania ugruntowanej współpracy pomiędzy polskimi i szwedzkimi interesariuszami. Przemówienie wygłoszone przez polskiego wiceministra gospodarki morskiej Grzegorza Witkowskiego, podkreślało znaczenie silnej, ciągłej współpracy transbałtyckiej, a także wskazywało, że polski rząd z zadowoleniem przyjmuje przyszłą współpracę i dalszy rozwój polsko-szwedzkiego połączenia przez port w Ystad.

Do końca 2020

Dwaj honorowi goście, Kristina Bendz i Grzegorz Witkowski, operujący koparkami, w symbolicznym geście umieścili kamień w miejscu, które stanie się nowym falochronem portu Ystad. Budowa nabrzeży i falochronu ma się zakończyć przed końcem przyszłego roku.

-"Ta ceremonia umieszczenia kamienia węgielnego potwierdza znaczenie portu Ystad w Szwecji i na arenie międzynarodowej. Wspólnie z gośćmi reprezentującymi zarówno politykę, jak i biznes, zebraliśmy się, aby uczcić początek naszego długo oczekiwanego projektu budowlanego. Uroczystość ta jest potwierdzeniem tego, jak udało nam się ustalić znaczenie portu zarówno dla Szwecji, jak i dla Polski", powiedział Björn Boström, prezes zarządu Portu w Ystad. "Odnotowaliśmy znaczący wzrost ruchu towarowego i pasażerskiego do i z Polski, a prognozy wskazują, że liczby te będą tylko rosnąć. Dlatego tak ważne jest, abyśmy mogli zwiększyć przepustowość portu i będziemy teraz kontynuować prace nad poprawą dostępu do portu w głębi lądu. Modernizacja drogi E65 między Malmö a Ystad stała się właśnie naszym priorytetem", dodał Boström.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
LNG
Port Świnoujście
Szwecja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.