Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rosjanie kontratakują. W sprawie przekopu

infoship
10.09.2018 17:45
0 Komentarzy

Rosja poinformowała Komisję Europejską o negatywnychskutkach przekopu Mierzei Wiślanej. Minister Gróbarczyk apeluje, aby zachować spokóji nie ulegać rosyjskiej narracji

Wiceminister rolnictwa Federacji Rosyjskiej, szef FederalnejAgencji Rybołówstwa Ilja Szestakow zwrócił się do Komisji Europejskiej ws.przekopu Mierzei Wiślanej.

-„To kolejna próba zablokowania tej strategicznej dla Polskiinwestycji. Apeluję do polityków i ekologów, by nie ulegali rosyjskiej narracji– stwierdza minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej MarekGróbarczyk.

Rosyjski wiceminister w piśmie do komisarza ds. środowiska,gospodarki morskiej i rybołówstwa Karmenu Velli zwraca uwagę, że budowa kanałuprzez Mierzeję Wiślaną nie jest konsultowana ze stroną rosyjską i zagrażaekologii Zalewu Wiślanego.

Szestakow zwrócił się o „przeprowadzenie wszechstronnejanalizy możliwych skutków oraz podjęcie świadomej decyzji dot. przekopu MierzeiWiślanej”, oraz jeżeli to konieczne, o „zabezpieczenie i wdrożenie szereguśrodków w celu zrekompensowania szkód wodnych zasobów biologicznych i ichsiedlisk”.

-„To dziwne, że argumenty ekologiczne są dziś używane przezkraj, dla którego ekologia nigdy nie była priorytetem. Oceniam to jako próbęzablokowania budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną – stwierdza. – Apeluję do polityków opozycji i ekologów, bynie ulegali rosyjskiej narracji – zaznacza szef resortu gospodarki morskiej iżeglugi śródlądowej. – Inwestycja ma ogromne znaczenie z punktu widzeniabezpieczeństwa państwa oraz rozwoju gospodarczego północno-wschodniej Polski.Jest realizowana z poszanowaniem najwyższych standardów ochrony środowiska –podkreśla minister Marek Gróbarczyk.

Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną to projekt,który ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsceswobodny dostęp z Zalewu Wiślanego na Bałtyk z pominięciem kontrolowanej przezRosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będziemógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie.Rozwój tego portu będzie sprzyjał powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawiwalory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynie narozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.

Budowa kanału rozpocznie się w IV kwartale 2018 roku ipotrwa do 2022 roku. Koszt inwestycji wyniesie 880 milionów złotych i w całościbędzie pokryty z budżetu państwa.

Pismo Szestakowa do KE można pobrać TUTAJ

Komentarze