TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Środa Wielkopolska kupi rzeczny prom
InfoShip.pl - Opublikowano: 28.08.2018 17:30:42
Środa Wielkopolska kupi rzeczny prom

Środa Wielkopolska informuje o ogłoszeniu przetargu na leasing operacyjny promu do przewozów na rzece Warcie w miejscowości Dębno.

Spółka Lider Usług Komunalno - Samorządowych w Środzie Wielkopolskiej informuje o ogłoszeniu przetargu na leasing operacyjny promu do przewozów na rzece Warcie.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektu promu przewozowego, wykonanie (produkcję) promu przewozowego, przygotowanie promu przewozowego gotowego do uruchomienia przeprawy promowej na rzece Warcie (przeprawa międzybrzegowa w miejscowości Dębno)

Ważne jest też dostosowanie elementów istniejącego urządzenia przeciągowego, górnolinowego w miejscu przeprawy promowej na rzece Warta (przeprawa międzybrzegowa w miejscowości Dębno) do sił określonych dla parametrów eksploatacyjnych nowego promu

Parametry warciańskiego  promu:

a) Stan promu: rok produkcji nie starszy niż 2018, nowa konstrukcja kadłuba z nowymi urządzeniami komunikacyjnymi. Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania wyposażenia pokładowego pochodzącego ze statku likwidowanego (wyposażenie dostępne do obejrzenia i obmiaru w miejscu przeprawy promowej na rzece Warcie, km 330,6, przeprawa międzybrzegowa w m. Dębno) po przeprowadzeniu niezbędnych napraw - elementy urządzeń przeciągowych – wciągarki manewrowe, zblocza linowe, liny manewrowe - urządzenia kotwiczne – 2 szt., z kotwicami czteroramiennymi i ręcznymi wciągarkami zamontowanymi na żurawikach kotwicznych;

b) Typ i przeznaczenie: prom przewozowy na śródlądowych drogach wodnych, z urządzeniem przeciągowym typu górnolinowego;

c) Klasa i rejon pływania: prom przeznaczony dla pływania w 3 rejonie żeglugi;

d) Przepisy budowy: prom zaprojektowany i zbudowany zgodnie z wymogami dla statków nie podlegających wymogom dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006r. ustanawiającej wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej i uchylającej dyrektywę Rady 82/714/EWG (2006/87/WE)

e) Podstawowe dane promu - Długość całkowita: 12,00 m ±5% - Długość konstrukcyjna: 16,00 m ±5% - Szerokość całkowita: 6,20 m ±5% - Szerokość konstrukcyjna: 5,30 m ±5% - Wysokość boczna: 0,80 m ±5% - Zanurzenie konstrukcyjne: 0,45 m - Zanurzenie w stanie pustym: 0,20 m - Wolna burta: 350 mm - Odstęp wręgów na całej długości statku: 500 mm ±5% - Całkowita masa: 16,70 t ±5% - Nośność promu: 10,00 t ±5%

f) Stateczność: prom winien spełniać ogólne wymagania stateczności zawarte w przepisach dla statków eksploatowanych w rejonie żeglugi 3;

g) Rozplanowanie promu: prom przewidziany jest do przewozu min. 12 pasażerów. Pasażerowie rozmieszczeni na pokładzie promu, na lewej burcie. Na prawej burcie znajduje się przestrzeń dla obsługi promu oddzielona barierką. Część ładunkowa dla pojazdów w liczbie min. 4 winna znajdować się w płaszczyźnie symetrii z przesunięciem na lewą burtę. Na lewej burcie rozmieszczone wciągarki manewrowe, urządzenie liny przeciągowej oraz pomieszczenie dla obsługi promu;

h) Ogólna charakterystyka kadłuba: kadłub prostopadłościenny, składający się z dwóch pływaków połączonych śrubowo w trzech punktach z dziobem i rufą o profilu saniowym. Konstrukcja kadłubów pływaków – stalowa, spawana. Poszycie dna kadłubów pływaków w części rufowej i dziobowej wzmocnione profilami stalowymi. Kadłub przedzielony trzema poprzecznymi grodziami wodoszczelnymi;

i) Podstawowe materiały budowlane: stal z gatunku S235J w postaci blach i kształtowników z atestem hutniczym;

j) Wyposażenie pokładowe: - Klapy wjazdowe: zamontowane na rufie i dziobie umożliwiające wprowadzenie na pokład promu pasażerów i pojazdów oraz zabezpieczające konstrukcję kadłuba przed uszkodzeniem przy dobijaniu do przyczółka brzegowego. Konstrukcja klap ułożyskowana sworzniami. Ręczny mechanizm opuszczania i podnoszenia klap pozwala na opuszczanie ich w zależności od pochylenia przyczółka i stanu wody

Termin otwarcia ofert to 31.08. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi wg kryteriów:

  • Całkowita wartość zamówienia 60,00

  • Termin dostarczenia promu gotowego do uruchomienia przeprawy promowej 20,00

  • Okres gwarancji 20,00

Wielkopolskie promy

W Wielkopolsce jest dwanaście przepraw promowych przez rzekę Warta. Jedną z takich przepraw jest przeprawa promowa w miejscowości Dębno w gminie Nowe Miasto nad Wartą. Przeprawa ta przebiega wciągu drogi powiatowej i jest wcałości utrzymywana przez samorząd Powiatu Średzkiego. Roczny koszt utrzymania przeprawy promowej w Dębnie wynosi około 50 tys.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
prom
Warta
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.