TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Szczecin z nowym bulwarem. Z dźwigozaurami
InfoShip.pl - Opublikowano: 07.07.2017 17:46:44
Szczecin z nowym bulwarem. Z dźwigozaurami

Dobiegła końca przebudowa i modernizacja Nabrzeża Starówka na szczecińskiej Łasztowni. Nowy bulwar nad Duńczycą 6 lipca został oddany do użytkowania. To kolejny krok w sukcesywnie realizowanej rewitalizacji Łasztowni.

Nowe nabrzeże jest kontynuacją zmodernizowanego cztery lata temu Bulwaru Gdyńskiego, który kończył się mniej więcej pod Trasą Zamkową.

-"Kolejny etap budowy bulwarów za nami. Wszystko po to, by Szczecin nad wodą piękniał, stawał się coraz bardziej atrakcyjny, ciekawy i otwarty na wszystkich, którzy zechcą z uroków tego miejsca korzystać – mówił podczas otwarcia bulwarów Prezydent Szczecina Piotr Krzystek. – Jesteśmy konsekwentni – metr po metrze zmieniamy nabrzeża należące do miasta. Myślę, że każdego dnia, szczególnie w wakacje, wiele osób będzie korzystało z nowego miejsca.

Od dzisiaj, idąc od Mostu Długiego po prawym brzegu Odry w kierunku północnym, dojdziemy aż za Starą Rzeźnię, do granicy z terenem Portu Rybackiego Gryf. Nowy bulwar rozpoczyna się pod wspomnianą Trasą Zamkową, biegnie pod dźwigozaurami w sąsiedztwie portu jachtowego i kończy się dużym placem. Wzdłuż całego deptaka ustawiane są ławki i siedziska, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, donice z drzewami i estetyczne lampy. Znalazło się także miejsce na zielony pas trawy i skrzynki elektryczne ukryte w nawierzchni.

-"Staraliśmy się utrzymać wyjątkowy charakter tego miejsca. Dlatego też zachowaliśmy stare elementy – m.in. poniemieckie płyty i kamienie na koronie nabrzeża, które umiejętnie zostały wkomponowane w nową przestrzeń – tłumaczyła Aleksandra Ciszewska, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM Szczecin. – Prócz tego połączyliśmy tę inwestycję z istniejącym portem jachtowym. Zainstalowaliśmy dodatkowe schody na pomost i windę dla osób niepełnosprawnych. W przyszłości znajdzie się tam przystanek tramwaju wodnego.

Kolejne nowe elementy to cztery pomosty pływające dla żeglarzy i oświetlenie punktowe zainstalowane w nawierzchni placu kończącego bulwar. Całym oświetleniem sterować można natężeniem całego oświetlenia na nowym bulwarze.

-"W imieniu wykonawcy przebudowy, konsorcjum firm Kowal i Mega, z ogromną przyjemnością możemy pokazać Państwu efekt końcowy. Zachęcamy do obejrzenia wystawy ustawionej wzdłuż bulwaru – widać na niej, jak to miejsce wyglądało przed naszymi pracami – mówił Łukasz Marcińczak, Dyrektor Generalny firmy Kowal ze Szczecina. – Realizacja rozpoczęła się od prac projektowych w czerwcu ubiegłego roku. Ogromny zakres prac to branże drogowa, sanitarna, kanalizacyjna, hydrotechniczna i elektryczna. Pomimo różnych niespodzianek, które zawsze wynikają w procesie budowlanym, udało się dzięki dobrej współpracy zakończyć budowę w terminie.

Jest to o tyle istotne, że bulwar będzie integralną częścią finału regat The Tall Ships Races 2017, które odbędą się nad Odrą od 5 do 8 sierpnia. Ponadto nowy deptak jest znaczącym ułatwieniem dla osób odwiedzających port jachtowy, Starą Rzeźnię, siedziby firm zlokalizowanych przy ul. Wendy i Miejską Strefę Letnią, która organizuje w sezonie letnim szereg imprez i wydarzeń skierowanych do turystów i mieszkańców.

W najbliższym czasie będą to m.in. Poczuj klimat (7 lipca), A la Playa (8 lipca), Mistrzostwa Szczecina w Petanque Singli 2017 (9 lipca), Wyspa Skarbów dla najmłodszych (9 lipca), Sportowy weekend na Wyspie (21-23 lipca) i Filmowy Szczecin pod Chmurką (29 lipca).

Nowy bulwar ma długość około 650 metrów. Za jego przebudowę odpowiadało konsorcjum firm Mega z Gdyni i Kowal ze Szczecina. Umowa na realizację zadania podpisana została 27 czerwca 2016. Koszt inwestycji, wraz z pracami dodatkowymi (w tym m.in. renowacją żurawi portowych) zamknie się w kwocie 15 mln zł.


Sprawdź też:
Port Szczecin
tramwaj wodny

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.