Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ustawa o czasie pracy na statkach żeglugi śródlądowej przyjęta

infoship
12.04.2017 10:16
0 Komentarzy

W Sejmie przyjęto rządowy projekt ustawy o czasie pracy na statkachżeglugi śródlądowej.

Celem projektu jest wdrożenie dyrektywy Rady 2014/112/EU,która wykonuje Umowę europejską dotyczącą niektórych aspektów organizacji czasupracy w transporcie śródlądowym. Dokument został przez EuropejskieStowarzyszenie Żeglugi Śródlądowej (EBU), Europejską Organizację Kapitanów(ESO) i Europejską Federację Pracowników Transportu (ETF).

Obecne przepisy Kodeksu pracy nie odpowiadają w pełnipotrzebom armatorów i pracownikom zatrudnionym w sektorze żeglugi śródlądowej.W praktyce są trudne do stosowania, ze względu na specyfikę pracy wykonywanejna statkach żeglugi śródlądowej.

Wprowadzenie wymogów dyrektywy do polskiego prawastworzyłoby polskim armatorom i pracownikom zatrudnionym na statkach, takiewarunki organizacji pracy, jakie posiadają właściciele statków i ich pracownicyw pozostałych państwach europejskich.

Najważniejsze regulacje zaznaczone w projekcie:

? zaliczenie gotowości do wykonywania pracy do czasu pracyna statkach żeglugi śródlądowej,

? wprowadzenie 12-miesięcznego okresu rozliczeniowego dlapracodawców,

? wprowadzenie limitów czasu pracy dla pracownikówwykonujących pracę na statkach żeglugi śródlądowej,

? zapewnienie odpowiedniego okresu odpoczynku dla pracownikówzatrudnionych na statkach żeglugi śródlądowej,

? obowiązek prowadzenia przez pracodawcę ewidencji czasupracy na statku żeglugi śródlądowej.

Kolejnym etapem będzie skierowanie projektu ustawy o czasiepracy na statkach żeglugi śródlądowej pod obrady Senatu.

Komentarze