Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W stoczni Crist zwodowano hybrydowy prom

infoship
20.02.2017 13:32
0 Komentarzy

Hybrydowy prom typu „double-ended ferry” jestrealizacją Crist S.A. dla fińskiego armatora – Finferries. Pływający pomiędzyNauvo a Parainen statek pomieści 90 pojazdów i maksymalnie 372 osoby.

Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokościbędzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunkówpogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi iekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.

Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotnościmin. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczaszaładunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.

Przed nami ostatnie dwa miesiące prac wykończeniowych naP310. Ich zwieńczeniem będzie uroczyste przekazanie jednostki fińskiemuarmatorowi w kwietniu 2017 roku. Dzięki realizacji projektów tego typu stoczniaCrist buduje swoją markę na wymagającym fińskim rynku – mówi Zdzisław Bahyrycz,Crist S.A.

Dane techniczne double ended ferry:

? Długość: 96,35 m

? Szerokość: 15,2 m

? Wysokość: 5 m

? Zanurzenie: 3,5 m

? Notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0,Battery Power

Uroczyste przekazanie promu planowane jest na kwiecień 2017r.

Komentarze