Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiosenny cennik Stena Lina: Polacy mają drożej?

infoship
05.03.2019 15:30
0 Komentarzy

Turyści z Polski za taką samą wycieczkę promową płacą znacznie więcej niż Szwedzi – twierdzi Szwedzkie Radio, które przeanalizowało wiosenny cennik armatora Stena Line. Promy tego szwedzkiego przewoźnika kursują między Gdynią a Karlskroną.

Według Szwedzkiego Radia w okresie od stycznia do maja koszt 36-godzinnej wycieczki z Karlskrony do Gdyni i z powrotem wynosi w zależności od dnia jedynie 99 koron (ok. 40 złotych) lub 198 koron (ok. 80 złotych). Natomiast ta sama oferta w drugą stronę, czyli z Gdyni do Karlskrony, to już znacznie większy wydatek, 1554 korony (ok. 600 złotych).

Ogromna różnica w cenie budzi niezadowolenie wśród pasażerów z Polski. „Muszę zapłacić prawie 600 złotych, aby odwiedzić na jeden dzień znajomych w Szwecji” – skarży się Szwedzkiemu Radiu polska pasażerka Anna, która przypłynęła promem do Karlskrony.

Zdaniem armatora

Jak wyjaśnia w audycji szwedzki przedstawiciel armatora Stena Line Jesper Waltersson, trudno porównywać szwedzką oraz polską ofertę, gdyż „szwedzka cena jest kampanią promocyjną”.

Według Stena Line, z którym kontaktowało się Szwedzkie Radio, specjalna oferta dla klientów z Polski przygotowywana jest na maj. Jednocześnie, jak zauważa dziennikarz, pasażerowie wypływający ze szwedzkiej Karlskrony do Gdyni mogą skorzystać z promocyjnych rejsów przez całą wiosnę.

W przekazanym PAP oświadczeniu rzeczniczka polskiego oddziału Stena Line Agnieszka Zembrzycka stwierdza, że „nierzetelne jest zestawienie dwóch różnych produktów, pokazanych dodatkowo w cenach regularnej i promocyjnej”. „W rzeczywistości ceny promocyjne tych produktów są zbliżone. Jednocześnie chcielibyśmy podkreślić, że wbrew sugestii artykułu (Szwedzkiego Radia – PAP) każdy, bez względu na rodzaj posiadanego paszportu, płaci taką samą cenę za ten sam produkt” – podkreśla Zembrzycka. (PAP)

Komentarze