TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ŻŚ nie zgadza się na dokapitalizowanie PŻŚ
InfoShip.pl - Opublikowano: 08.01.2018 18:00:41
ŻŚ nie zgadza się na dokapitalizowanie PŻŚ

Dalszy ciąg walki o modernizację szczecińskich bulwarów - Żegluga Szczecińska nie zgadza się na dokapitalizowanie spółki Polsteam - Żegluga Szczecińska

Dalszy ciąg walki o modernizację szczecińskich bulwarów - Żegluga Szczecińska nie zgadza się na dokapitalizowanie spółki Polsteam - Żegluga Szczecińska

O tej sprawie pisaliśmy InfoShip już TUTAJ - teraz prezentujemy uzasadnienie odmowy wyrażenia zgody przez Żeglugę Szczecińską na podwyższenie kapitału zakładowego w spółce Polsteam – Żegluga Szczecińska:

-"Żegluga Szczecińska sp. z o.o. odmawia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego w spółce Polsteam – Żegluga Szczecińska sp. z o.o. Brak jest jakichkolwiek wiarygodnych danych potwierdzających, że nastąpi zwrot pieniędzy zainwestowanych przez wspólników w remont nabrzeży: Bulwar Chrobrego i Nabrzeże Wieleckie. O zasadności dokapitalizowania spółki można mówić tylko wtedy gdy z planów finansowych wynika, że w rozsądnym czasie nastąpi zwrot zainwestowanego kapitału. Tymczasem wniosek Żeglugi Polskiej SA opiera się na prognozowanym wyniku finansowym spółki Polsteam, który pokazuje, że inwestycja być może pozwoli spółce Polsteam przetrwać (nie generować stale straty), ale nie pokazuje, że zainwestowany przez wspólników kapitał zwróci się, a tym bardziej, że zacznie przynosić zyski.

Żegluga Szczecińska sp. z o.o., na podstawie doświadczenia Gminy Miasto Szczecin w zakresie kosztów remontu nabrzeży, szacuje, iż remont opisany we wniosku Żeglugi Polskiej SA, w szczególności pogłębienie toru przy nabrzeżach do 9,5 m, nie zamknie się kwotą 18 mln zł. W ocenie Żeglugi Szczecińskiej remont nabrzeży, który umożliwiłby przyjmowanie największych statków pasażerskich, wyniósłby między 40 – 60 mln zł.

Podwyższenie kapitału zakładowego o 20 mln zł i przystąpienie przez spółkę Polsteam do realizacji największej inwestycji w historii istnienia spółki, jest bardzo poważną decyzją wymagającą sporządzenia rzetelnych analiz ekonomicznych i budowlanych. Tym bardziej, że środki na podwyższenie kapitału zakładowego są w dużej części środkami publicznymi. W związku z brakiem tych dokumentów i koniecznością zachowania zasady gospodarności przy wydatkowaniu środków publicznych Żegluga Szczecińska sp. z o.o. nie może zagłosować za podwyższeniem kapitału w spółce Polsteam – Żegluga Szczecińska sp. z o.o.

Żegluga Szczecińska sp. z o.o. odmawia zgody na podwyższenie kapitału również z uwagi na zagrożenie wystąpienia niedozwolonej pomocy publicznej. W ocenie Żeglugi Szczecińskiej sp. z o.o. dokapitalizowanie spółki Polsteam – Żegluga Szczecińska sp. z o.o. ze środków pochodzących od spółek, które dysponują publicznymi pieniędzmi, może stanowić indywidualną pomoc publiczną, której udzielenie wymaga uprzedniego zgłoszenia do Komisji Europejskiej. Wniosek Żeglugi Polskiej SA o podwyższenie kapitału w spółce Polsteam został złożony bez uprzedniego przeprowadzenia postępowania przed Komisją."



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Port Szczecin
Żegluga Szczecińska
PŻM
bulwar
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.