TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ZTM Gdańsk i trzyletni kontrakt na tramwaje wodne
InfoShip.pl - Opublikowano: 28.02.2018 12:54:50
ZTM Gdańsk i trzyletni kontrakt na tramwaje wodne

21 lutego Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku ogłosił przetarg na świadczenie linii F5 i F6 tramwajami wodnymi przez okres trzech lat. Poprzedni kontrakt wygrała Żegluga Gdańska. Jak będzie tym razem?

21 lutego Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku ogłosił przetarg na świadczenie linii F5 i F6 tramwajami wodnymi przez okres trzech lat. Poprzedni kontrakt wygrała Żegluga Gdańska. Jak będzie tym razem?

Przypomnijmy, że w 2015 r. ZTM Gdańsk wybrał do realizacji komunikacyjnego zadania Żeglugę Gdańską. Wówczas w przetargu wzięły udział dwie firmy:

  • Żegluga Gdańska, która zażądała za obsługę tych linii przez trzy lata ponad 7,3 mln zł

  • Emmet Cruise z Warszawy ze znacznie niższą kwotą - 4,6 mln zł.

Szacunkowa kwota przeznaczona na ten cel wyniosła ponad 7,7 mln zł. Trzy lata temu w 95 proc. o wyborze decydowała cena, a w 5 proc. udzielenie rabatu na sprzedaż biletów. Ostatecznym zwycięzcą, mimo wyższej o 2,7 mln zł oferty, została znów Żegluga Gdańska. Dlaczego? Wykonawca Emmet Cruise nie wniósł wadium.

Zakres wodnego zadania

Gdańskie przystanki tramwaju wodnego to:

  1. A F5: Żabi Kruk – Westerplatte - Brzeźno Żabi Kruk– Zielony Most – Targ Rybny- Wiosny Ludów – Nabrzeże Zbożowe – Nabrzeże Barkowe-Twierdza Wisłoujście- Westerplatte- Nowy Port Latarnia Morska - Brzeźno.

  2. B F6: Targ Rybny – Narodowe Centrum Żeglarstwa - Sobieszewo Targ Rybny – Wiosny Ludów –Narodowe Centrum Żeglarstwa - Sobieszewo.

Rejsy na liniach F5 i F6 odbywać się będą w godzinach od 9:00 do 21:00 wg rozkładu rejsów przedstawionych przez Zamawiającego. Termin realizacji umowy wskazuje się od 1.5.2018 r. do 30.9.2020 r. przy czym świadczenie usługi nastąpi w terminach:

a) od 1 maja do 30 września 2018 roku,

b) od 1 maja do 30 września 2019 roku,

c) od 1 maja do 30 września 2020 roku.

Linię F5 w weekendy, święta oraz wyznaczone dni od maja do czerwca oraz we wrześniu obsługiwać będzie 1 statek "mały" (pojemność nie mniej niż 50 osób i co najmniej 5 rowerów); odbywać się będzie 6 rejsów dziennie (jeden rejs – pojedyncze przepłyniecie statkiem pomiędzy przystankiem pierwszym a ostatnim). W okresie wakacyjnym linię obsługiwać będą 2 statki "małe" (każdy: nie mniej niż 50 osób i co najmniej 5 rowerów); odbywać się będzie 12 rejsów dziennie (jeden rejs – pojedyncze przepłyniecie statkiem pomiędzy przystankiem pierwszym a ostatnim) we wszystkie dni tygodnia.

Linię F6 w weekendy, święta oraz wyznaczone dni od maja do czerwca oraz we wrześniu obsługiwać będzie 1 statek "mały" (nie mniej niż 50 osób i co najmniej 5 rowerów); odbywać się będzie 6 rejsów dziennie (jeden rejs – pojedyncze przepłyniecie statkiem pomiędzy przystankiem pierwszym a ostatnim). W okresie wakacyjnym linię obsługiwać będzie 1 statek "duży" (pojemność nie mniej niż 100 osób i co najmniej 10 rowerów); odbywać się będzie 6 rejsów dziennie (jeden rejs – pojedyncze przepłyniecie statkiem pomiędzy przystankiem pierwszym a ostatnim) we wszystkie dni tygodnia.

Łącznie w okresie realizacji zamówienia planuje się, że: na linii F5 jeden statek "mały" będzie pływał maksymalnie przez 292 dni, drugi statek "mały" będzie pływał maksymalnie przez 212 dni; na linii F6 statek "mały" będzie pływał maksymalnie przez 80 dni, statek "duży" będzie pływał maksymalnie przez 212 dni.

Gdańska flota

Aby podejść do tego zamówienia należy wykazać się posiadaniem trzech statków - dwóch "małych" i jednego "dużego".  Statek "mały" – dwie jednostki - wymagania:

a) wiek nie więcej niż 15 lat (rok budowy od 2003),

b) długość całkowita KLW max 20 m,

c) szerokość całkowita KLW max 5,0 m,

d) wysokość całkowita max 2,5 m,

e) zanurzenie kadłuba do KLW max 1,0 m,

f) statek całkowicie lub częściowo zadaszony,

g) wyposażony w dostępny dla pasażerów WC i umywalkę,

h) prędkość minimum 7 węzłów,

i) duża manewrowość jednostki (np. z podwójnym napędem lub ster strumieniowy),

j) jednostki pływające są statkami pasażerskimi siostrzanymi.

k) możliwość jednorazowego przewozu nie mniej niż 50 osób.

l) możliwość jednorazowego przewozu dla co najmniej 5 rowerów.

Statek "duży" – jedna jednostka wymagania:

a) wymiary statku (szerokość i wysokość) winny uwzględniać ograniczenia wynikające z żeglugi pod mostem kolejowym koło Przeróbki na Martwej Wiśle.

b) prędkość minimum 7 węzłów,

c) duża manewrowość jednostki (np. z podwójnym napędem lub ster strumieniowy),

Gdańskie wymagania

Najważniejsze wymagania finansowane w tym zamówieniu są następujące: środki finansowe lub zdolność kredytowa nie mniejsza niż 1 000 000,00 PLN oraz OC na sumę gwarancyjną min. 500 000 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).

Co do doświadczenia, zamawiający wymaga od oferentów wykazania się w ciągu 3 lat przynajmniej jedną usługą polegającej na przewozie osób drogą morską lub w żegludze śródlądowej w podobnym zakresie jak przedstawiono w opisie przedmiotu zamówienia.

Wymagany termin realizacji zamówienia to start zaplanowano na 01/05/2018 a koniec na 30/09/202. Z kolei termin składania ofert wyznaczono na dzień 4 kwietnia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tramwaj wodny
ZTM Gdańsk
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.